پاورپوینت مطالعات معماری دیکانستراکشن و فولدینگ

مکتب ساختار گرایی (ساخت گرایی که در نقطه مقابل با دیکانستراکشن فرار دارد ، به عنوان یک روش تجزیه و تحلیل ، در ابتدا توسط فردیناند سوسور در زبان شناسی وارد و گسترش پیدا کرد . ساخت گرایی ریشه های خودش به طور مستقیم در هرمنوتیک دارد . هرمنو تیک که در آن به بررسی شناخت و فهم و تفسیر متن می پردازد ، ابتدا در زبان شناس مطرح بود ، اما در فلسفه ، روان شناسی ، جامعه شناسی نیز گسترش یافت . در اینجا متن دیگر متن مورد نظر زبان شناسان نیست بلکه متن به مثابه هستی و پدیده های عالم است . ساخت گرایان در هر پدیده ، عناصری مرتبط با یکدیگر مشاهده می کنند و در پی بررسی قوانین حاکم بر این روابط هستند . پیدا کردن ساخت ها در مواردی مانند قواعد خویشاوندی ، اساطیر ، مناسک اجتماعی ، هنرها و ...... هدف اصلی ساختار گرایان است . سبك ديگري از معماري، كه زاييده‌ي مكتب ديكانستراكشن است، و از دهه‌ي پاياني قرن بيستم مطرح گرديد فولدينگ نام دارد. از نظر مقايسه، فلسفه‌ي فولدينگ كه نخستين بار توسط ژيل دلوز فرانسوي مطرح شد، شباهت بسيار زيادي با فلسفه‌ي ديكانستراكشن دارد: - هيچ ارجحيتي در جهان وجود ندارد. (در تقابل‌ها) : معاني متون متكثراند (از ديدگاه مفسران مختلف) - سلسله مراتب وجود ندارد به نظر مي‌رسد اين ويژگي فلسفه‌ي فولدينگ كه سلسله مراتب وجود ندارد خود زاييده‌ي اين ويژگي ديكاستراكشن است كه ارجحيتي در جهان وجود ندارد و از اين ديدگاه فلسفه‌ي ديكانستراكشن و فولدينگ كاملاً يكسان هستند..
پاورپوینت مطالعات معماری دیکانستراکشن و فولدینگپاورپوینت مطالعات معماری دیکانستراکشن و فولدینگ
قیمت قیمت : 15000 تومان
102 بازدید
نوع فایل : zip
 1045  

مکتب ساختار گرایی (ساخت گرایی که در نقطه مقابل با دیکانستراکشن فرار دارد ، به عنوان یک روش تجزیه و تحلیل ، در ابتدا توسط فردیناند سوسور در زبان شناسی وارد و گسترش پیدا کرد .
ساخت گرایی ریشه های خودش به طور مستقیم در هرمنوتیک دارد .
هرمنو تیک که در آن به بررسی شناخت و فهم و تفسیر متن می پردازد ، ابتدا در زبان شناس
مطرح بود ، اما در فلسفه ، روان شناسی ، جامعه شناسی نیز گسترش یافت . در اینجا متن دیگر
متن مورد نظر زبان شناسان نیست بلکه متن به مثابه هستی و پدیده های عالم است .

ساخت گرایان در هر پدیده ، عناصری مرتبط با یکدیگر مشاهده می کنند و در پی بررسی قوانین حاکم بر این روابط هستند .
پیدا کردن ساخت ها در مواردی مانند قواعد خویشاوندی ، اساطیر ، مناسک اجتماعی ، هنرها و ...... هدف اصلی ساختار گرایان است .

سبك ديگري از معماري، كه زاييده‌ي مكتب ديكانستراكشن است، و از دهه‌ي پاياني قرن بيستم مطرح گرديد فولدينگ نام دارد. از نظر مقايسه، فلسفه‌ي فولدينگ كه نخستين بار توسط ژيل دلوز فرانسوي مطرح شد، شباهت بسيار زيادي با فلسفه‌ي ديكانستراكشن دارد: - هيچ ارجحيتي در جهان وجود ندارد. (در تقابل‌ها) : معاني متون متكثراند (از ديدگاه مفسران مختلف) - سلسله مراتب وجود ندارد به نظر مي‌رسد اين ويژگي فلسفه‌ي فولدينگ كه سلسله مراتب وجود ندارد خود زاييده‌ي اين ويژگي ديكاستراكشن است كه ارجحيتي در جهان وجود ندارد و از اين ديدگاه فلسفه‌ي ديكانستراكشن و فولدينگ كاملاً يكسان هستند..

 

                    جهت بزرگنمایی بر روی تصاویر کلیک کنید.                    

{gallery}fileselling/gallery/1045{/gallery}
 

نوع فایل : پاورپوینت 17 صفحه


حجم فایل : 5.79 مگابایت


    قیمت : 15000 تومان


 

11

کلیه حقوق برای سایت پروژه معماری دات کام محفوظ است.